Diner, lezing en muziek: Alma-avonden 2016

SH Kamer van ALMA OAKES 300dpi _02In 2016 organiseert Museum Veere weer ‘Alma-avonden’ volgens het bekende concept: een boeiende lezing gecombineerd met muziek. Voorafgaand serveert Restaurant Suster Anna een special Veers Menu. Ook dit jaar hebben we weer een programma met aansprekende sprekers uit Zeeland en met mooie muziek.

Donderdag 21 januari
Spreker: Onno Bakker, directeur Cultuurwerf in Vlissingen en directeur MuZEEum in Vlissingen
Onderwerp: De onmeetbare waarde van kunst & cultuur
De muziek wordt verzorgd door fluitiste Maaike van der Heijdt.

Donderdag 18 februari
Spreker: Prof. Dr. Klaas Smelik, directeur Etty Hillesum Onderzoekcentrum uit Middelburg
Onderwerp: Etty Hillesum en het Etty Hillesum Onderzoekcentrum
Die avond speelt harpiste Dorine van Dijk.

Donderdag 17 maart
Spreker: Prof. Dr. Cees van Minnen, directeur van het Roosevelt Study Center in Middelburg
Onderwerp: Het Roosevelt Study Center
Die avond speelt het Duo Mozaiek: Marieke Brokamp altviool, en Annemarie Simonse accordeon.

Reserveren
De ‘Alma-avonden’ vinden plaats in de Beeldenzaal van Museum Veere (Kaai 25/27) en beginnen om 20.00 uur. De toegangsprijs voor de lezing bedraagt 10 euro. U kunt zich opgeven bij Harry Buiter, telefoonnummer (0118) 506025 of per e-mail: hbuiter@zeelandnet.nl.

Voorafgaand aan de lezingen wordt weer een Veers menu van 20 euro geserveerd, dit keer in Suster Anna, Markt 8, schuin tegenover het Stadhuis. Aanvang 18.00 uur. U kunt  hiervoor tot en met de zondag voor de lezing opgeven bij het restaurant, telefoon (0118) tel.no 501557 of per e-mail: info@susteranna.nl.