9 april opent Dijkhuis-tentoonstelling

1933, © Aviodrome Lelystad/KLM Aerocarto

Vanaf 9 april is de tentoonstelling ‘Het Dijkhuis: Een verdwenen stukje Veere’ in de Schotse Huizen en het Stadhuis te zien.

Het Dijkhuis stond buiten de stad in de Oostwatering bij een uitloper van een oude dijk. Gastcurator Ard Hesselink weet veel van het huis, zijn moeder bracht er haar jeugd door. Geïnspireerd door haar verhalen ging hij op zoek naar de verdere historie. Met de hulp van velen verzamelde hij de afgelopen jaren foto’s, landkaarten, schilderijen en tal van bijzondere objecten. Zijn vondsten worden tentoongesteld en uitgebreid toegelicht in vier zalen van Museum Veere. Op de speciale tentoonstellingspagina vindt u meer informatie.

Voor wie buiten wil kijken op de plek waar het Dijkhuis stond en zicht wil krijgen op het vooroorlogse leven in de Oostwatering, organiseert het museum in het voorjaar en in de zomer een aantal speciale vaartochten.