9 maart Fotopresentatie Veere

2 Jaap van Willegen Grote Kerk VeereEen groep Zeeuwse (amateur)fotografen presenteert op 9 maart haar beeld(en) van Veere anno 2017. Op een groot scherm in de Beeldenzaal kunt u aan de hand van de verrassende en bijzondere foto’s Veere van alle kanten bekijken. De avond begint om 19:45 uur in de Schotse Huizen, Kaai 25-27 Veere. De toegang bedraagt €5,00 en is inclusief een bezoek aan de tentoonstelling ‘Drie Generaties Fotografen”.

De groep werd geïnspireerd om de presentatie te maken tijdens een bezoek aan de huidige expositie “Drie generaties fotografen” in de Schotse Huizen. In die expositie wordt een kleine eeuw Veere in beeld gebracht. Bij de fotografen ontstonden direct enthousiaste gesprekken over het fotogenieke Veere anno nu.

De presentatie wordt georganiseerd en voorbereid door Jan Ruijten en Henk Jeijsman. Op basis van de foto’s van achttien fotografen stelden zij een presentatie van zo’n 150 foto’s samen. Het merendeel brengt de schoonheid van Veere  in beeld, voor de nodige variatie worden ook andere mooie plekjes van Zeeland getoond.

Alle fotografen van de groep hebben minstens één, maar vaak meerdere keren de cursus Natuurfotografie van de ZVU gevolgd. Onder leiding van Jan Midavaine wordt deze cursus nog steeds elk voorjaar en najaar gegeven.