Klassiek zomeravondconcert op stadhuiscarillon Veere

Bernard Winsemius, emeritus beiaardier van Amsterdam en Haarlem, zal op zaterdagavond 10 augustus een carillonconcert verzorgen op het prachtige carillon van het stadhuis van Veere.

Het programma volgt chronologisch de muzikale weg van de 18e naar de 20e eeuw, van de periode van de barok via de grote Mozart naar populaire klassieke nummers, geschreven voor de salons,  de balzalen en de café’s van de 19e en 20e eeuw. Bernard Winsemius was jarenlang als docent orgel verbonden aan het Rotterdams Conservatorium en als docent beiaard aan de Nederlandse  Beiaardschool.

Dit concert is weer gratis te beluisteren in de aangewezen luistertuin. Er staan stoelen klaar en er wordt een programma uitgedeeld. Tevens kun je hier de beiaardier tijdens het concert op een beeldscherm volgen. Het concert start om 19uur en duurt ongeveer een uur. De ingang naar de tuin is makkelijk te vinden en wordt op deze avond duidelijk vanaf het stadhuis aangegeven. De tuin is ongeveer een half uur van te voren open. Meer informatie kun je vinden op de website van museumveere.nl

Er komt hierna nog één concert met een luistertuin in deze serie waarbij de Australische getalenteerde beiaardier Peter Bray op 17 augustus een concert zal geven in Veere.

Bekijk hier het programma