Nieuwe expositie Tussen Hoop en Vrees

© Beeldbank ZB, collectie Jan Midavaine.

© Beeldbank ZB, collectie Jan Midavaine

Dit jaar is het honderd jaar geleden dat de Eerste Wereldoorlog eindigde. Aan deze mijlpaal geeft Museum Veere speciale aandacht in de historische tentoonstelling Tussen Hoop en Vrees: Veere en de Groote Oorlog (1914-1918). De schrijver Jan Zwemer opende vrijdag 18 mei 2018 op feestelijke wijze deze nieuwe expositie.

Tentoonstelling

De expositie vertelt over de invloed die de Eerste Wereldoorlog had op het leven in Veere en omstreken aan de hand van foto’s, krantenartikelen en andere archiefstukken. Ook wordt Zeeuws werk getoond van onder meer Walter Vaes en de andere gevluchte Belgische kunstenaars die in Domburg en Vlissingen verbleven. Afzonderlijk wordt er aandacht besteed aan het werk van garnizoenscommandant Johannes ten Klooster en zijn er foto’s te zien uit de oorlogsjaren van Albert Ochs en zijn dochter Alma, die toen samen het middelpunt vormden van de Veerse kunstenaarsgemeenschap.

De tentoonstelling is tot en met 25 november 2018 in het Stadhuis en de Schotse Huizen te zien. Meer informatie over de tentoonstelling vindt u op de speciale tentoonstellingspagina.

Openingstijden
Tot en met 5 november 2018 kunt u de tentoonstelling dagelijks bezoeken van 10:00 tot 17:00 uur. Vanaf 6 november tot en met eind maart is Museum Veere geopend op zaterdag, zondag en in schoolvakanties van 13:00 uur tot 17:00 uur.