Blog 6 – Kunstroute in Veere

Veere inspireert steeds weer. Ontdek het opnieuw en weer en nog een keer. De Kunstroute 2023 toont werk van veertig kunstenaars op de mooiste plekken. In ateliers, buiten, in schuurtjes en andere onverwachte plekken.

Museum Veere vertelt verhalen van vroeger, maar vindt het een eer om onderdak te bieden aan een aantal hedendaagse kunstenaars die Veere als kunstenaarsstad levend houden. Zo maakt het museum deel uit van deze kunstenaarsgemeenschap.

Eén kunstenaar, Saskia Pfaeltzer, wordt gedurende een week opgenomen in de gebouwen van Museum Veere en maakt daarmee deze periode onderdeel uit van de museale collectie.

Twee andere kunstenaars, Wil Goed en Karin Starmans tonen hun werk in de kelder van het oude Stadhuis, een wat geheimzinnige locatie, die vroeger gevangenis was. Wees voorzichtig bij het betreden, het trappetje naar beneden is steil. Lange mensen kunnen hun hoofd stoten bij de ingang. Deze kelder is te bereiken zonder museumkaartje.

Het belooft goed weer te worden. Een ideaal weekeinde om in Veere rond te slenteren en kunst te snuiven, zien en horen. Wie weet welke inspiratie er gaat opborrelen en welke nieuwe kunstenaars opstaan om voortaan mee te doen?

Meer informatie lees je op de website van Kunst in Veere.