Bijzondere schenkingen voor het museum

Wij zijn zielsgelukkig met en heel dankbaar voor onze drie nieuwe aanwinsten. Sinds vrijdag zijn er in locatie Stadhuis twee nieuwe schilderijen van de Campveerse Toren en de Grote Kerk te zien en een tekening (inkt op papier) van de ruïne van kasteel Sandenburg te bewonderen. Schenkingen van familie Van Voorst Vader en Stichting Vrienden van Museum Veere.

PZC schreef: “Het museumbestuur is een beetje beduusd door de drie schenkingen en zit tegelijkertijd in spanning omdat het museum later dit jaar waarschijnlijk nog enkele bijzondere kunstwerken toevallen, verklapte secretaris Henk Meijer.Van de familie Van Voorst Vader, grootvader was dominee in Veere, kreeg het museum een schilderij van de ‘Campveersche Toren’ cadeau. Daarmee ging een wens van de ouders van Tjepko van Voorst Vader – de voormalige eigenaren – in vervulling. “Mijn ouders wilden graag dat het schilderij in Veere terecht zou komen.” De Stichting Vrienden van Museum Veere kocht onlangs de tekening van Johannes Hermanus Koekkoek (grootvader van de schilder van Campveersche Toren en grondlegger van de Koekkoekdynastie) en het aquarel van de Grote Kerk van Adriaan Christiaan Willem Terhell.”