Helpt u mee, aan Veere in 3D?

Het prachtige historische stadje Veere met zijn pittoreske straatjes, kade, grachten en vele oude panden trekt jaarlijks meer dan één miljoen bezoekers. Toch zijn vandaag veel kenmerkende gebouwen, verhalen en figuren uit het straatbeeld verdwenen. Stichting Delta Cultureel wil deze vergeten historie door middel van een gedetailleerde en interactieve 3D animatie weer op een moderne en tot de verbeelding sprekende manier terugbrengen. Zo maken we meteen ook ‘saaie geschiedenis’ spannend en beleefbaar voor een breed publiek. Maar om dit mogelijk te maken is er nog een behoorlijk bedrag nodig waarvoor uw hulp nodig is. Helpt u mee?

Dat kan heel eenvoudig via de speciale website.

De gemeente Veere ondersteunt het project al financieel en De Walcherse Archeologische Dienst en het Zeeuws Archief zorgen voor de wetenschappelijke begeleiding. Maar er is nog een behoorlijk bedrag nodig om dit project ook echt te realiseren!

Virtuele Tijdreis Veere