Boek Lucie van Dam van Isselt

Binnenkort komt er een boek uit over Lucie van Dam van Isselt, van ‘onze eigen’ Joost Bakker en de achterkleindochter van Lucie van Dam van Isselt, Karen Ekker: Lucie van Dam van Isselt | Een markante Veerse joffer. Dezelfde titel als de aankomende expositie in het stadhuis van Veere vanaf 12 juni.

Het pittoreske Veere was voor Lucie van Dam van Isselt (1871–1949), later bekend als een van de Veerse joffers, de ideale plek om zich aan de kunst te wijden. Dit jaar is het 150 jaar geleden dat zij werd geboren. In de zomer van 1907 vestigde Lucie zich, na haar scheiding, als zelfstandig kunstenaar in Veere. Met haar nicht, de Domburgse schilderes Mies Elout-Drabbe (1875–1956), had zij Veere al regelmatig bezocht.

Het is nu alvast te bestellen als via museum@museumveere.nl of als pre-order via de website van W-Books Uitgeverij.

P.S. Juul’s adresjes schreef ook over de aankomende expositie