Quatre-mains zomeravondconcert carillon in Veere

Het beiaard-duo Ariane Toffel and Georg Wagner uit Duitsland zullen op zaterdag 20 juli een carillonconcert verzorgen op het historische carillon van het stadhuis van Veere. Vanaf 19uur klinken de klokken bespeeld door twee beiaardiers.

Ariane Toffel and Georg Wagner zijn beiaardiers uit Duitsland en bespelen daar het Stadtpark-Carillon van Bad Godesberg en het carillon van St. Josef in Bonn-Beuel. In Aschaffenburg zijn ze “Stadtglockenspieler” van kasteel Johannisburg. Het gebeurd niet vaak dat twee beiaardiers een quatre-mains concert verzorgen. Het is daarom extra mooi dat er weer een prachtige luistertuin is waar je het duo kunt horen maar vooral ook samen boven aan werk kunt zien middels een tv-scherm in de luistertuin. Ze laten een breed scala aan muziek horen van o.a. Bach, Elgar tot Frank Sinatra.

Dit concert is gratis te beluisteren in de aangewezen luistertuin. Er staan stoelen klaar en er wordt een programma uitgedeeld. Het concert start om 19uur en duurt ongeveer een uur. De ingang naar de tuin is makkelijk te vinden en bevindt zich direct naast het stadhuis van Veere. De tuin is ongeveer een half uur van te voren open. Meer informatie kun je vinden op de website van museumveere.nl

Er komen nog twee concerten met een luistertuin in deze serie waarbij beiaardiers uit binnen- en buitenland een concert geven in Veere:

Bekijk hier het programma.

• 10 augustus  Bernard Winsemius, emeritus beiaardier van Amsterdam en Haarlem
  • 17 augustus  Peter Bray, Australië