Stadswandelingen

Momenteel bieden we geen stadswandelingen en rondleidingen aan vanuit Museum Veere. Tip: kijk op VVVZeeland.nl voor leuke themawandelingen en stadswandelingen!

Veere vanaf het water

0239Combineer een bezoek aan Museum Veere met een vaartocht aan boord van een typisch Zeeuws vissersvaartuig: de Hoogaars.

Vóór de sluiting van de Veerse gatdam voeren honderden hoogaarzen bij Veere. Een tocht met een authentieke hoogaars over het Veerse Meer is een unieke ervaring. Tijdens zo’n tocht kunt u het prachtige zicht dat de vissers vroeger op Veere hadden zelf beleven. Uw schipper vertelt over de stad en de bijzondere panden en plekken die vanaf het water te bewonderen zijn. De vaartocht duurt anderhalf uur. Na deze tocht bezoekt u op eigen gelegenheid het Museum Veere, een mooie combinatie: Veere van binnen én van buiten.

De tickets voor de vaartocht zijn inclusief een bezoek aan het museum. Er is aan boord plaats voor twaalf passagiers. Wilt u zeker weten dat u meekunt? Reserveer dan uw plaats via de balie in de Schotse Huizen. Meer info: Zeiltochten Hoogaars Veerse Meer