Zaterdag 7 oktober: nieuwe tentoonstelling

In september werd de Zeeuwse kunstenaar Antoine Mes 90 jaar. Wij vieren deze mijlpaal met een overzichtstentoonstelling van zijn werk: ‘Antoine Mes 90’. Vanaf 7 oktober zijn zijn bekende Zeeuwse landschappen in onze lichte expositiezalen te zien. De tentoonstelling besteedt ook aandacht aan zijn monumentale werk zoals glas-in-loodramen, reliëfs en muurschilderingen. Een korte film geeft u een niet alledaags kijkje in het leven en werk van Antoine Mes.

Antoine Mes
Antoine Mes is door en door Zeeuw. Hij werd geboren in Middelburg, waar hij nog steeds woont. Zijn werk is doortrokken van Zeeland en Zeeland is doortrokken van zijn werk. Tal van scholen, ziekenhuizen en andere openbare gebouwen zijn door hem voorzien van reliëfs, wandschilderingen, glas-in-loodramen en andere vormen van monumentale kunst.

Vanaf het midden van de jaren ‘80 concentreert Antoine Mes zich volledig op zijn schilderwerk. Hij werd vooral bekend door zijn abstracte Zeeuwse landschappen. Wie die landschapsschilderijen heeft gezien, kan de ruime polders van Zeeland niet meer ervaren zonder te denken aan zijn composities. Met zijn werk geeft Mes ons een glimp van de best denkbare wereld met de wereld die we kennen als basis. Het zoeken naar schoonheid in zijn kunst kan inspireren om die lijn door te trekken naar de schoonheid in het leven zelf.

Openingstijden
De tentoonstelling ‘Antoine Mes 90’ is van zaterdag 7 oktober 2017 tot en met zondag 11 maart 2018 bij ons te zien. Tot en met zondag 5 november is het museum dagelijks geopend van 10:00 tot 17:00 uur. Van 6 november tot 1 april is het museum op zaterdag en zondag en tijdens vakanties in Nederland, België en Duitsland geopend van 13:00 tot 17:00 uur. Op aanvraag is het museum open voor groepen en scholen.