Museum Veere start cursus voor gidsen

beeldenzaal Museum De Schotse HuizenHeeft u een passie voor Veere? Vindt u het leuk om anderen in te wijden in het rijke verleden van deze stad? Schrijf u dan in voor onze gidsencursus die in november van start gaat. Deelnemers leren in vier ochtenden een boeiend verhaal te vertellen aangepast aan een groep in beide locaties van Museum Veere en in de stad zelf. Iedereen die het leuk lijkt om dit te doen kan zich aanmelden via evenementen@museumveere.nl. Wees er snel bij, want er is slechts ruimte voor acht cursisten.

Leren, luisteren maar vooral doen
Tijdens de vier bijeenkomsten leert u hoe u een verhaal kunt vertellen, maakt u kennis met de organisatie, wordt de collectie toegelicht en gaat u zelf aan de slag. Met schriftelijk cursusmateriaal leert u de geschiedenis van de stad en van het museum en het museum beter kennen. De cursus wordt afgesloten met een proefrondleiding. De cursussen worden gegeven op vier dinsdagen: 3, 17 en 24 november en 1 december, van 9.30 tot 12.00 uur.

Wanner u de cursus succesvol heeft afgerond wordt u opgenomen in de grote familie van vrijwilligers van Museum Veere. Tijdens koffieochtenden krijgt u informatie over nieuwe tentoonstellingen en tijdens de jaarlijkse vrijwilligers dag nemen we u mee voor een bezoek aan een ander museum.