Festival Oktoberlicht: Spanje en Flamenco

Tijdens het Festival Oktoberlicht kunt u in ons museum een heerlijke workshop Flamencogitaar volgen of genieten van een intiem concert. En er gebeurt meer in Veere rond het thema Spanje en Flamenco.

Oktoberlicht is een podium voor prachtige concerten en bijzondere ontmoetingen. Het vindt plaats op vrijdag 27, zaterdag 28 en zondag 29 oktober. Het monumentale en sfeervolle stadje zorgt voor meer dan een passend decor.

Het centrale thema voor de editie 2017 dit jaar is Spanje met flamenco, Spaanse barok en klassieke muziek van De Falla, Albeniz en Granados. Tijdens het festival vinden er concerten plaats van flamencogitarist Eric Vaarzon Morel, Het Zeeuwse Kamermuziekgezelschap Ty en de jonge Nederlandse pianist Thomas Beijer. Op zaterdagmiddag is de voorstelling MUSA te zien. Een intrigerende voorstelling van gitariste Maria Marin en danseres Irene Alvarez. Ook zullen op de zaterdag workshops worden gegeven. Eric Vaarzon Morel geeft een gitaarworkshop en Irene Alvarez een flamencodansworkshop.

Op zondagmiddag zullen er op verrassende locaties intieme huiskamerconcerten zijn. Pianist Thomas Beijer en filmmaker Lucas van Woerkum besluiten het festival met het prachtige documentaireconcert Canción y Danza.

De Veerse basisschool De Magdalon is intensief bij het programma betrokken. Leerlingen van groep 7/8 spelen mee tijdens het openingsconcert op vrijdag. Leerlingen van groep 5/6 hielpen, samen met hun tekendocente Bo de Jong, met het maken van de decors.

Vrijdag 27 oktober 2017

• 19.00-21.15 uur Openingsconcert door Zeeuws Kamerorkest Ty en Inti de Maet m.m.v. Veere’s Genoegen, Luctor et Emergo Zoutelande en leerlingen van basisschool De Magdalon, locatie Kleine Kerk

Zaterdag 28 oktober 2017

• 12.30-13.30 uur   Workshop flamencodans door Irene Alvarez, locatie Kleine Kerk
  • 13.00-13.45 uur   Workshop flamencogitaar door Eric Vaarzon Morel, locatie Schotse Huizen
  • 14.00-14.45 uur   Workshop flamencogitaar door Eric Vaarzon Morel, locatie Schotse Huizen
  • 15.30-16.30 uur   Dansvoorstelling MUSA, locatie Kleine Kerk
  • 17.00-18.00 uur   In gesprek met Eric Vaarzon Morel, locatie Campveerse Toren
  • 20.30-22.00 uur  Concert door Eric Vaarzon Morel, locatie Kleine Kerk

Zondag 29 oktober 2017

• Muzikale route met optredens van diverse artiesten:
    • Julio Melio (gitarist), Campveerse Toren
    • Katey Brooks (singer-songwriter), Stadhuis
    • Laura Landman (pianiste), Schotse Huizen
    • Con Mucho Gusto (flamenco dansgroep), De Werf

Tijd: 12.00 verzamelen in de Kleine Kerk
Duur route: 12.30 – 15.30

• 16.00-17.30 uur   “Canción y Danza” door Thomas Beijer en Lucas van Woerkom, locatie Kleine Kerk

Tickets voor het festival koopt u via de website van het Festival Oktoberlicht.

De organisatie van Oktoberlicht is in handen van Kunsteducatie Walcheren (KEW), Zeeuwse Muziekschool, Delta Cultureel en Tangelder Presenteert en wordt georganiseerd met susbdie van de Gemeente Veere

Het festival is een initiatief van Kunsteducatie Walcheren, de Zeeuwse Muziekschool en Museum Veere en wordt mede mogelijk gemaakt met een subsidie van het VSB Fonds, Provincie Zeeland en Gemeente Veere.