Vanaf 10 december ‘Between light and darkness’

_dsc2954Vanaf 10 december toont Museum Veere de indringende nieuwe expositie ‘Between light and darkness’. De zowel abstracte als figuratieve schilderijen van kunstenares Theodora Plas verbeelden enerzijds de donkere kant van het leven, waarin mensen letterlijk of figuurlijk de grond onder hun bestaan verliezen. Anderzijds tonen ze het licht dat altijd ergens schijnt en hoop biedt. ‘Het contrast tussen licht en donker versterkt elkaar’, aldus de kunstenares. Een grote installatie met tientallen schoenen bungelend aan dunne draadjes verbeeldt de essentie van de tentoonstelling: De schoenen lijken licht te dansen in de wind maar zijn tegelijkertijd een metafoor voor het wegvallen van de grond onder de voeten, de weg kwijt zijn en hem weer zoeken. De expositie is tot en met 26 maart in de locatie Stadhuis te zien.

Lees hier meer over deze tentoonstelling.